Inväntar min älskade faster

Internet här tar kål på mig. Det funkar bara denna tidpunkt på dygnet, vilket är så irriterande. Så kommer bara kunna blogga vid denna tiden varje dag, kanske någon gång på kvällen om jag har tur.

Igår så låg vi bara vid stranden och stekte. På kvällen när man kan gå ut så stack vi ut i staden på upptäcksfärd! Käkade på en jättebra restaurang, där personalen inte var klängiga. Så det var ett +! Sedan gick vi runt på de största gatorna och kollade in butikerna, blev lite grejer. Hade med mej kameran men glömde minneskortet i datorn, så det blev inga bilder... Men hittade inget att ha kort på ändå, sedan gjorde alla turkarna en så frustrerad så man blev av med humöret, då orkade man inte fota haha!

Hände 2 st pinsamma grejer igår som jag aldrig kommer glömma, herregud..


1. Vid havet, i vattnet.
Jag badade i vågorna för mej själv när en turk plötsligt kommer fram. Otroligt ful och kort. Men så snäll som jag är så hälsade jag ändå när han räckte fram handen och frågade vart jag var ifrån, hette, osv. Skulle dock inte gjort det, för då drog han mej intill sej och vandrade neråt med sina smutsiga händer. HJÄLP, tänker jag då och ger honom en arg blick. Då frågar han om jag har kille, och såklart svarar jag ja. Han frågade om han var svensk och om han va här, sedan varför inte jag kunde ha en till kille här. Jävla pucko sa jag, och gick upp.
Men den idioten förljer efter mej och min familj till duscharna och tittar på när vi duschar. Vi drygar oss, så de blir klara innan vi. Då går de upp mot vägen och väntar tills vi ska gå förbi, men då beordrar jag min familj att ta en annan väg hem. HA, in your face!

2. Senare, på stan
Vi hade hittat en fin gata som vi utforskade. Vi gick förbi en liten turistbutik och på skylten stod det XXXXXL. Jag sa då "superfet" och 2 st unga killar som ägde butiken, tittade på mej och repeterade "suuuuuper!"
Det är inte det pinsamma.. För jag ville bara sticka snabbt därifrån, och jag trodde Dino var bakom mej så jag tog honom i handen och tänkte dra iväg honom för att inte va dryg. Men då ryckte han snabbt och hårt åt sej handen, vilket han inte brukar göra, men då såg jag... Det var inte Dino!!! Hahahah, det var en liten pojke som tydligen var lillebror till en av dom som jobbade där! Skrattade så jag grät efter detta, guuuud..

Nu väntar jag på att min faster ska komma. Hon är ifrån Iran och har inte träffat henne så mycket. Hon har kommit till Sverige ett fåtal gånger, men inte så lätt för henne att göra det. Men Turkiet är nära till Iran så hon kan ta sej mycket lättare hit, och nu kommer hon! Ska bli så otroligt kul att få träffa henne igen. Hon betyder så mycket och jag älskar henne av hela mitt hjärta. :)



Blivit lite brun i alla fall, denna bilden togs igår så är brunare idag! Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0