Fuktigt i mossan

Började jobba klockan 06:00 idag! Hade massor att göra och blev aldrig klar, hände saker hela tiden. Hela hotellet var fullbokat så det var circa 80 gäster till varje måltid. Det blir mycket att göra det!

Orkade inte servera så mycket idag, men ett utav de få gångerna jag stack ut och plockade in disk så blev jag utsatt för... Sextrackasseri? Kan man säga så?

För jag skulle duka av ett bord där ett par killar, de måste vart över 20, satt. En av dom fråga, helt normalt, om det var kallt ute (såklart på norska), och jag svarade att det är väl "normalt"? Höstigt liksom? Då fråga han igen om det var fuktigt i mossan, och jag tänkte inte först så jag bara... Eeeh, jag vet inte? Klart det är fuktigt om morgonen? Sedan började en av hans polare skratta och sa att killen inte alls bryr sej alls om vädret, att han bara ville prata med mej. Jag fatta ingenting, jag vill ju inte prata så jag tog disken snabbt som attan och stack därifrån!

Men en halvtimme senare (åh jag va så otroligt seg imorse, haha) så slog det mej. Han undra inte alls om mossan va fuktig, den i skogen som jag trodde han mena... Utan han mena min!? Asså vafaaaan.. Det klickade inte med en gång och fyfan vad dum jag måste sett ut. Dom fatta ju att jag, en dum svensk, inte ska förstå. Men vem gör det som har gått upp innan 05 på en HELG!? Som har pms och är sur & dryg? Vem vill ens prata med en sån?
Men i alla fall, jag hade nog fattat mer om killen inte såg så jäkla vanlig ut. Man såg inte en min i hans ansikte så att man skulle fatta, det va som om han verkligen ville veta hur vädret ute var.

Aja, hoppas jag aldrig går igenom något sånt igen. Fattar inte ens varför jag gjorde det. Jobbar på ett lyxigt hotell med klass, då fattar ni nog att vi måste klä oss väldigt noga också. Så jag sände heller inte ut några signaler, för jag var anständigt klädd! För tänk er... Om ni var på ett lyxigare hotell, där servitriserna är riktigt klädda, skulle ni stöta på dom då? Jag fattar om jag kanske jobbade på donken eller något annat sunkigt ställe, men detta... Nä.



Men nu sitter jag och gosar med lilla Zorba, han är så mysig! Videon ovan är ifrån sommarlovet så han är lite större nu, han har heller inte kvar dom fina blåa ögonen som alla små kattungar har. :(
Förut när jag kom hem så sprang han runt och skrek, och när han fick syn på mej så dundrade han upp i soffan där jag satt och började spinna som en rakapparat! Hihi. :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0