Dag ett i turkland

Och jag lever fortfarande, trots den stekande hettan idag!
Tro mej, detta är nog den varmaste resan jag någonsin varit på. Trodde inget skulle slå Egypten, men idag fick jag tänka om! Andra gången jag besöker detta land, men då var det inte lika varmt. Men i alla fall, jag ska inte klaga. Det är underbart ju! Älskar att man bara kan hoppa i poolen och havet utan att tveka. Idag har jag bara varit sammankopplad med mitt element till 100%, gick inte vara på land. Jo, 5 min högst. Jag vet inte hur riktigt varmt det är med jag gissar på nästan 40 grader i solen, under det i skuggan. Minst 30 grader i vattnet. Det är liksom ingen skillnad mellan land och i vatten, förutom att man inte steks ihjäl i vattnet.

Vi kom hit igår natt efter många om och men. Först var vårat plan försenat med 1,5 timmar och när vi väl var framme i Turkiet så tog det en evighet att få väskorna... 3 länder skulle få sina väskor på samma band, så jävla smidigt.. Med tanke på att det var hur många andra band som helst som var lediga! Sedan var bussen mot hotellet en mardröm. De vägrade ha på air condition, så man blev kokt där inne. Vi satt längst bak i bussen, och golvet där va så himla varmt så man brände sej på det. :s Sedan var det ju 2 på natten så man va ju så jävla trött... 2 timmar tog den jävla bussresan, som egentligen skulle vara 6 mil men konstigt nog blev 15. Det är typ från Östervall till Karlstad det! Hujjamejjen.

Idag vaknade vi upp till sol och inga moln på himlen. Blev att slappa vid poolen innan vi drog oss mot havet. Lite långt dit, men det ska gå gratis bussar som vi ska leta reda på imorgon. Var rätt kul att gå dit så man fick lära känna området lite. :) Men fyyy vad dom är på en här!

Vid havet så var det mycket turister, men förstår ju det. Kleopatra stranden är otroligt fin och stor. Efter havet så stack vi till hotellet och gjorde oss redo för kvällen. En gång i veckan ordnar hotellet en turkisk kväll och den kvällen var idag. Så den kunde vi inte missa! Det var otroligt bra, perfekt tema dessutom. Magi och spänning, så har nu påbörjat mitt fotande här nere till utställningen! Känns jättebra.

Internet här är otroligt segt men det gick faktiskt rätt bra att ladda upp bilder. Tur det!









Wohoo, redan fått massa färg! Och mer ska det bli. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0