Back in time

Är så stolt över mej, och över mina fina och duktiga kompisar.

Efter en hård dag på jobbet greppade jag taget om den stora kameraväskan och begav mej mot Emma. Hade bara beordrat henne att hon & Sofia skulle bli inspirerade av 50-talet, eftersom jag ska fota analogt med det som tema för skolan. Och när jag kommer till Emma och får se dom tappar jag andan. Kunde det bli mer perfekt?

De hade tänkt på ALLT. Sminket och håret var perfekt, deras outifts, miljön, ja allt! Så stolt och lättad att de klarade fixa och tänka på allt så bra själv, och de var superduktiga på att modella. Fyfan vad nöjd jag är, fyfan vad bra detta kommer bli!



Kunde inte få till mer 50-tal än detta. Emmas byxor är hennes mormors, även hennes och Sofias örhängen. Kjolen är också ifrån 50-talet och jag misstänker att blusen Sofia har på sej också är det. Bilen är såklart från 50-talet och var rekvisitan idag! Men vi hade även LP skivor och en gammal radio samt coca-cola flaskor från samma årtionde.
På Emmas jacka står det "Pink Ladies"  på ryggen så man fick lite Grease känsla.

Sedan gillar jag att de tänkte på 50-talets olika stilar. Emma är den kaxiga och rebelliska tjejen, medans Sofia är den uppiggande och livliga tjejen.

Emma har fixat sitt hår med spolar så att topparna är extremt böjda utåt och luggen är böjd in mot pannan. Sofia har den här typiska uppsatta frisyren som tjejerna med långt hår oftast brukade ha på den tiden, men en scarf lite slarvigt knytet runt huvudet.

Åhh, blir så glad att jag verkligen fick till detta så bra när jag gruvat mej så! Får se till att ordna sådana här fotosessioner oftare, men inte bara ha 50-talet som tema då. :)

Ska bli spännande när dom första fotona ska framkallas på torsdag. Kan knappt vänta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0