Otroligt lyckad dag

Full fart från morgon till kväll!
Inte hunnit uppdatera något för har inte varit hemma något alls idag, men får berätta lite nu vad jag hunnit med idag...
Hoppade på ett tåg till Edinburgh vid 11 och det tar ca. 1 timma att åka dit. Det var grått och molnigt ute men så fort jag kom fram så tittade solen fram och himlen blev helt klarblå! Hade tur, annars hade det inte varit lika kul att åka dit. Jag gick runt på gatorna i Edinburgh och det första jag hörde när jag kom ut från tågstationen var säckpipor, haha! Så passande.. Staden är väldigt levade och otroligt vacker, vet inte hur många gånger jag bara var tvungen att stanna upp och ta in allt jag såg. Affärerna hade mycket att bjuda på, hittade otroligt mycket fint! Är sååå nöjd.
Butikerna här är helt underbara, utbudet är helt awesome. Kolla vilket omklädningsrum! Detta var inne på butiken Pulp (inne på Princess Mall) och de hade hur fina saker som helst. Detta är nog det största omklädningsrum jag varit i i alla fall (hela syns inte på bild), hehe. Och så sjukt snyggt dekorerat.
I en annan butik hade dom typ säkerhetsbälte som man fick vänta vid om man skulle till provrummen. Man fick vänta tills någon kom och tog ens kläder, visade en till ett ledigt provrum och tog av alla galgar så man bara gick med sej plaggen in. Aldrig varit med om det förut, haha..
Tog massa underbara bilder i staden men fixade bara denna just nu. Vart man än kollade såg man gamla statyer och byggnader, jag älskar ju sånt. Allt gjort utav tegel eller sten såklart, så vackert!
Gick runt på stan i ca. 5 timmar, åt mat på KFC. Åh gud vad gott det var, saknat det. Passar alltid på att äta där när jag får chansen till det!
Tog tåget tillbaka och möttes vid tågstationen av JB. Vi åkte och hälsade på hennes vän Johnny, en väldigt speciell och härlig person! Otroligt konstnärlig och estetisk, hans trädgård var väldigt personlig och annorlunda. Fotade en del, massa att ta kort på. Bilden ovan är Johnnys väldigt pratglada katt, så söt!
Kommer åka tillbaka dit till veckan tror jag, han bor nära en strand som ska vara väldigt fin.
Johnny spelade lite för oss. Han är självlärd när det gäller att spela gitarr och spelar ENDAST sina egna låtar han skrivit och komponerat själv. Dessutom har han egna ackord, otroligt talangfull.
Efter det så tog JB med mej till hennes andra vän Rosie, som skulle med oss och se den nya Harry Potter filmen. Hennes hus var jättemysigt och hon är oxå väligt musikalisk. Ska åka till henne någon dag och jamma lite, hon spelar ju allt möjligt som jag. :)
Vi såg Harry Potter i 3D och den var ju helt otrolig. Biosalongen var den största jag vistas i och filmen var ju jättebra. Efter filmen körde vi hem Rosie, och då hörde vi 2 ugglor i skogen som typ skrek på varandra. Det var speciellt, haha! Påvägen hem så såg vi massor utav kaniner och även en räv, det är väldigt vilt här. Trodde jag faktiskt inte.
Jao, har haft en väldigt händelserik dag och det är först nu jag kan sitta ned och ta det lugnt. Men det får bli sängen nu, veckan börjar ju imorgon och jag antar att jag kommer få passa barnen ännu mer. Ingen aning om hur morgondagen blir, men men. En dag i taget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0