Mitt jobb

Fick en fråga om vart jag jobbar som jag tänker svara på nu innan jag lägger mig.
Jag jobbar på JRM, en firma som anställer folk som vill jobba som telefonförsäljare. Jag tycker inte att jag är någon telefonförsäljare direkt, eftersom jag ringer runt till folk och vill att de ska använda sig av det mobila nätet när de ringer med hemtelefonen, istället för att bruka det gamla nätet som är dyrare. Så jag ringer runt och berättar att de kan sänka sina priser från 119:-/mån till bara 69:-/mån. Har man tur så vill de ha bredband också, då tjänar man mer om man hittar en kund som vill ha det.

Men jobbet är vad det gör det till. Jobbade på riktigt idag, innan har jag bara lyssnat på andra som ringt runt. Idag ringde jag själv för första gången. Första samtalet fick mej nästan att bryta ihop, är inte så kul att höra hur värdelös man är och allt vissa kan slänga ur sej. Men arbetskollegorna peppade upp mej och av slutet av dagen så hade jag sålt rätt så bra för att vara första gången! :)

Får se hur länge jag stannar där. Lite jobbigt för man måste vara kvicktänkt, rapp i käften och bestämd. Jag är uppväxt med att sitta bakom en kassa, vara snäll och se söt ut. Haha, detta är ju helt tvärtom! Men man lär sej mycket och man tjänar bra. Vet inte om detta är min grej, men kan ju göra det till det. Bara om jag har tålamodet för det... Men det får vi se!


emma är cool med sina våriga solglasögon

Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0