Barock istället för renässans

Har kulturhistoria nu och det ska se ut som att jag jobbar flitigt på min uppgift... Men jag & Mimmi sitter och gömmer oss i biblioteket och nördar facebook istället. Blir ofta så när man ska jobba själv, hehe. Men det har varit riktigt drygt nu i skolan i det sista, bara massor utav inlämningsuppgifter hit och dit. Aldrig något prov, vilket skulle va skönt att ha någongång ibland också. Jag lär mej bättre när vi får inlämningsuppgifter men nu börjar det bli lite tjatigt... I kulturhistoria har vi aldrig haft prov, bara lämnat in saker. Surt!


Men denna uppgift är inte så jobbig som tur är. Vi ska leta upp en konstnär som levde under renässansen och skriva om denne och dess verk. Den konstnär jag valt levde under barocken (opss) men det gick bra ändå.


Frans Hals, min konstnär!

Haha, råkade skriva "barcock" istället för barock. Mimmi säger att man inte kan tänka på 2 saker samtidigt, undrar vad hon menar med det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0