Underbaraste helgen i Oslo


Utsikten ifrån höghuset där älsklingens brorsa bor!




Du är mitt liv


Grafittikonstnär


Karl-Johan♥




Mys inne på Peppes Pizza






Kungahuset, där jag faktiskt aldrig vart förut!


Rådhuset, där vill jag gifta mej! Madre och mormor har ju gift sej där, hehe




Min sötis!


Åh, Oslo är så underbart vackert dekorerat

Denna helgen spenderades i Oslo med min älskling,
det var min 18-års present till honom och jag kunde inte gett honom något bättre. :) Att få vara med den man tycker mest om, i sin favoritstad, är fullkomligt underbart.

Vi tog tåget dit på fredag och när vi kom fram så letade vi upp hotellet, som var så fint! Låg helt perfekt, nära till allting. Hotellrummet var jättemysigt, modernt inrett (tog tyvärr inga bilder på det), och med den skönaste säng jag någonsin sovit i! Även så fanns det ett stoooort fönser (som täckte hela väggen) ut mot gatan. Vi besökte även Antons brorsa och var med honom en stund, uppe på taket där han bor. Vi hade tur med vädret och utsikten var ju inget att klaga på! Efter det så drog vi och åt på min favoritrestaurang, Mr. Hong. Så otroligt gott! Kvällen avslutades med att vi gick sakta, sida vid sida, hem till hotellrummet♥

På lördag vaknade vi hyffsat tidigt för att hinna med hotellfrukosten, som var så jäkla god! Nog ett utav dom bästa hotellfrukostarna jag ätit tror jag. Senare drog vi ut på stan för lite shopping, och vi hittade en grym butik som gamers och cosplayare skulle älska. Tror det var cosplayträff i Oslo denna helgen, eftersom det var FULLT med cosplayare överallt! Lite häftigt att se hundratals personer som träffas och gör något sånt där, aldrig sett det förut! När kvällen kom så stack vi och åt på Peppes Pizza, där det är så jäkla mysigt! Efter måltiden drog vi och kollade in kungahuset, senare ner mot Akers brygge och kollade in läget där. Efter det så fick jag otroligt ont i fötterna (dumt att ha högklackat på sej, haha) så Anton fick släpa med mej hem. Där avslutades kvällen i den otroligt sköna sängen, i hans mjuka famn, till en bra film som gick på tvn. :)

På söndag så gick vi upp bara, käka den goda frukosten en sista gång och checkade ut. Sedan väntade vi på vårt tåg på centralstationen i någon timme.

Denna helgen har varit helt magisk, betyder mycket för mej att få åka till något ställe som ligger mej varmt om hjärtat med någon speciell! När jag var liten besökte jag och min familj Oslo nästan varenda helg, då vi bodde på hotell och så. Så man kan säga att jag är uppvuxen i den staden, och jag vill inget annat än att flytta dit när jag är klar med allt här i Karlstad. Men nu, när jag får åka dit då&då, på nya äventyr, är helt underbart det med. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0