Grannarnas hämd?

Onsdagar är min & Kathrines tvättdag.
Bokade tid i tvättstugan innan jag drog till skolan och det fanns bara en tvättgrupp kvar att boka då och det var tvättgrupp 1. Blev glad över det för tvättgrupp 2 har länge krånglat, bara ena tvättmaskinen som funkat.

Men i alla fall, nu när vi skulle ner och tvätta så såg vi att grannen stod och lastade in kläder i de tvättmaskinerna vi bokat. Vi blev lite paffa men brydde oss inte, eftersom tvättgrupp 2 såg ut att funka igen eftersom "ur funktion" lappen var borta. Så jag och Kathrine trodde bara att våran granne var lite cepe som inte fatta att hon tagit fel tvättgrupp. För hon hälsade ju glatt på oss?
Men när jag och Kathrine kastat i våra kläder i tvättmaskinerna, fyllt på med skölj- och tvättmedel så ser vi att ingen av tvättmaskinerna funkar. Förut har i alla fall en utav dem gått att använda, men nu var båda helt paj. Våran granne hade skyndat sej därifrån och det förstod vi ju nästan varför...

Vilka människor det finns va? Som bara snor ens tvättider bara för att de failade och bokade fel? Att hon inte skämdes när vi kom, för hon visste ju att båda maskinerna var trasiga? Oförskämt att hon inte sa till oss ändå, för nu är våra kläder fast i tvättmaskinerna. Hon kanske gjorde detta som hämd på oss efter alla lite för högljudda fester vi haft, hehe. Men ändå, vafan?!??!?!?

Har ringt bovärden men som vanligt svarar det inte... Inte första gången detta händer och sist jag ringde så ringde inte bovärden tillbaka på 3-4 dagar. Just nu vill jag bara hem till mamma och att att hon ska tvätta mina kläder.


En trött och liten Emma för någon månad sen. Bild tagen av mej i tvättstugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0