We only say goodbye with words

R.I.P Amy Jade Winehouse
14/9 1983 - 23/7 2011

Jag hoppas folk kommer minnas henne så som hon var.
Som den otroligt talangfulla, speciella, vågade, vackra och utåtstående person som döljde sen där inne, bland alla rykten och missförstånd.
Spelar ingen roll om hon söp för mycket, tog för mycket droger, jag kommer ändå alltid se upp till henne. För det där dåliga spelar ingen roll, när hon gjorde så mycket mer goda saker. Inte alla som vågar stå ut så mycket som hon gjorde, köra sitt eget race och bara vara sej själv trots sitt kändisskap. Inte alla som vinner 5 grammys under en enda kväll för ETT album, eller får sin egen låt som "årets låt" eller blir utsedd till "årets kvinnliga artist" flera gånger om. Inte alla som får så mycket utmärkelser och priser så det skulle ta år att skriva ned. Inte alla som förstår hur otroligt talanfull hon var... Men jag gör det i alla fall, för jag gav henne en chans. Och jag ångrar inte det ett dugg! Hon är min stilförebild och jag tänker alltid på henne när det är svårt. Hon påminner mej om att man alltid ska våga vara sej själv och skita i alla andra, bara man når fram till sitt mål.
Men en sak är säker, jag kommer aldrig låta samhället och vissa personer förstöra mitt liv så som de förstörde hennes. Det är en sak hon misslyckades med, men man får inte glömma att hennes liv går inte att jämföra med våra. Men ingen är perfekt, man lyckas inte med allt. Och för Amys del är det så himla synd, när en sådan person som henne som egentligen är så annorlunda måste lida för det. Men hon stod ut länge, sedan hon var 14 år då allt började.
Kommer aldrig glömma när vi spontant stack ned till Göteborg och jag sökte till Idol som henne... Sjöng min favoritlåt hon gjort, "Tears dry on their own".


På Madame Tussauds i London för över ett år sedan


Det började med att jag spelade henne i en sketch, klädde ut mej som henne och sedan gick på audition och sjöng hennes låt. Däremellan har jag fastnat mer och mer för henne, upptäckt vilken underbar människa hon var.
Så ge henne, särskilt hennes musik en chans! Jag ångrar det inte.



We only say goodbye with words, your music will keep us who love you alive. ♥



Absoluta favoritlåten!


Vila i frid min ängel. ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)



Va gärna med och tävla om dagens blogg för att få chansen att ta del av mina 800-1000 läsare.



Kram

http://idas.myshowroom.se

2011-07-27 @ 13:39:56
Postat av: MADELEINEE

Har aldrig tänkt på det så men hon är ju faktiskt riktigt duktig! Fin röst har hon ju också. :) <3

2011-07-28 @ 15:40:20
URL: http://madeleineeolofsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0