Tankarna finns hos er

Även fast jag är i ett annat land så har jag såklart inte missat vad som hände i Oslo och Utøya igår. Det är lite svårt att få tag i all information man kan få när man är i ett annat land, men vi hörde lite på radion igår och såklart skriver många om det på Facebook. Jag är superledsen, eftersom jag älskar Norge. De som känner mej väl (särskilt dom i klassen, haha) vet att jag Norge ligger mej varmt om hjärtat. Ibland har man fått kommentarer som "men flytta dit dååå" haha, eftersom jag älskar landet så. Och jag har stora planer att göra det, efter gymnasiet och läsa vidare där. Men men, mina tankar finns hos de drabbade och hos hela Norge. ♥

Jag hoppas inte detta påverkar flygningen hem, eftersom mitt flyg går till Sandefjord på onsdag. Men det är en stund tills dess och det har nog lugnat sej då. Hoppas detta inte påverkar något alls, men man vet aldrig... Just nu krävs det ju ingenting för att det ska bli supernoga på flygplatserna. När jag kom hit så var det nästan överdrivet många passkontroller och förhör redan då.
Detta som hänt är så hemskt och jag har inte fattat det än... Visst händer det hemskheter varje dag världen över, men när det händer såpass nära som vårat eget grannland så vill man inte tro det.




Enda Norge bild jag har kvar efter att datorn blev stulen, men publicerar aldrig ett inlägg utan någon bild så denna får duga, det är ju i Oslo i alla fall, min favoritstad. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0