internet tillbaka.

har inte varit så aktiv här för att för några dagar sedan så blev vårat internet taget av åskan. men idag fick vi nytt modem så nu funkar det igen! :) det är andra gången den här månaden, och sammanlagt har vi fått köpa nytt modem tre gånger. bara på sommarn! det är så jobbigt. en åsksmäll räcker sen så ryker det! inte ens åskskydd hjälper ...

idag så har jag inte gjort så mycket. var ute på sjön någon timme med pappa, faster, dino och mina 3 kusiner. :) det var mysigt, men det blev kallt på slutet. vi åkte runt på sjön, sen tog vi en paus på "fiskmåsön". där hittade vi massa kantareller, lite ovanligt att de kan växa på en ö. men vi plockade lite i alla fall, det blev rätt mycket. när jag kom hem så kollade jag igenom allt på bdb. nästan alla på min vännerlista hade laddat upp, så det tog en stund att kolla igenom allt. x) 

imorgon ska jag övertala mamma att få åka till arvika på lördag - söndag. miriam har ju tagit över brorsans lägenhet, och jag kommer nog spendera många dagar där framöver. :) om ett år så ska jag flytta in där också, då ska vi bo tillsammans. det ska bli kul! det är en sån fin lägenhet. visst det är ju bara en etta, men en stor en. den ligger väldigt centralt, nära till allting. och väldigt nära till solberga, där jag ska gå. asså shit, bara ett år kvar nu ... det kommer gå så fort, jag kan inte fatta att det bara är ett år kvar i töcksfors. det känns som igår man kom dit, förväntansfull, för att få börja i sjuan. då var vi minst, nu är vi störst. kommer kännas konstigt & tomt nu när det inte finns några som är äldre än oss. men men, har mycket att se fram emot. som kabarén, t.ex.
nu är det ju inte länge kvar av sommarlovet, sex dagar bara! synd att det inte blir någon oslo tur, hade verkligen längtat. :( det var ju så roligt ifjol.

man får njuta dom sista dagarna som är kvar. bl.a så ska vi allihopa cykla dressin, och jag & mamma ska åka till karlstad på måndag. :) ska bli kul, längesen bara hon och jag åkte iväg och gjorde något.

pusshej,
/nadia.



bild jag tog idag på sjön, grymt nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0