första skoldagen avklarad.

då har man känt på hur det känns att vara en nia. och det kändes väldigt bra. ;) alla sjuor kollar mycket, backar undan och viskar. men det är så det är? jag minns själv hur det var när vi började sjuan så ... men imorse hände en lagom rolig grej. vi hade nyss kommit till skolan, och mött kattis. när vi sagt hej och sådära så gick vi in mot skolgården. framför oss går några nya sjuor (vet inte vilka dom är, men det var tjejer jag aldrig sett förut) som gick ganska sakta. vi gick fortare än dom och skulle precis gå förbi dom, men då så delar dom på sej, och låter oss gå förbi. XD haha, dom såg livrädda ut ... när jag, julie & kattis kom in där jag och julie har våra skåp, stod as många sjuor. dom kollade som fan och hade nog inte fattat att vissa av oss faktiskt har våra skåp där. eller vi hade, vi fick byta skåp idag. sjuan ska få där vi hade förut, vi ska få dom fula bruna skåpen. så idag fick jag ett nytt skåp! va livrädd att jag skulle få ett underskåp, men fick ett överskåp. :) alla som bytte fick typ överskåp, haha. så det betyder nog att dom flesta som går i b får nog ett underskåp. eftersom vi i a hann få några överskåp före.
nytt schema fick vi också (såklart), och många klagade på det. fattar inte varför, det var rätt bra. men lite jobbigt är det ju att vi nästan bara har 10mins raster, men hellre det än bara 5min som vi hade på fredagarna förra läsåret ... fått therese i engelska också, trodde vi skulle få cissi. men är nöjd, therese är ju bra. :) och så har vi eddie i idrott istället för katharina, och kenneth är tillbaka istället för peter.

åkte ju buss imorse, det var lite ovant. så längesen jag gjorde det, men jag har faktiskt saknat det lite. men kommer nog tröttna på det snart, måste vakna 45min tidigare än vad jag gjorde annars ... 

när jag kom hem så bytte jag om, det blev ju rätt varmt idag ändå. funderar att ha det imorgon på skolan, men vi får väl se. ^^  nu ska jag hoppa in i duschen, sen sova.

just det!
hörde från många idag att svininfluensan ska finnas i östervall? det är bara något rykte tror jag. inte hört att någon har det här, och skulle det finnas nån som hade det så hade nog jag vetat det. alla vet allt om alla här ... men den finns i holmedal i alla fall, ingrids dotter har fått den diagnoserad nu. hon hade vart i cypern och fått den där. så dom som ska till cypern får nog passa sej ..!


pusshej,
/ nadia.


översta bilden står sara för, men den understa har jag tagit. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ett tips bara... när man skriver blogg är det bästa att inte skriva för lång text för då orkar inte folk läsa. Lägg upp bilder om vad som hänt under dagen ist :)

2009-08-23 @ 21:02:25
Postat av: Anonym

jag vet, men ibland måste jag skriva av mej. så det kommer bli ett långt inlägg då & då.

2009-08-25 @ 17:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0